top of page

שמן אתרי לבנדר


שמן לבנדר הוא אחד השמנים האתריים הפופולריים והמגוונים ביותר המשמשים בארומתרפיה. בעל ניחוח מתוק של ריח ניקיון ומעניק שקט גופני ונפשי עם טווח טיפולי רחב ביותר, המשמש כעזרה ראשונה בבקבוק אחד.


בעל תכונות אנטי דלקתיות, אנטי פטרייתיות, נוגדות דיכאון, אנטיספטיות, אנטיבקטריאליות ואנטי מיקרוביאליות, כמו גם השפעות נוגדות עוויתות, משככי כאבים, ניקוי רעלים, לחץ דם ואחד השמנים המרגיעים לחרדה ולנדודי שינה מחוסר שקט.


לשמן לבנדר שימושים רבים לטיפול בעור, באופן טבעי הוא מפחית דלקת וכאב, ויכולת להפחית אקנה, לטשטש קמטים, לנקות את פני העור, לעודד חידוש תאי עור ואף מונע צלקות. ניתן להשתמש בשמן הלבנדר על הפנים, הרגליים, הידיים ואפילו לשיפור בריאות השיער.

דרכי שימוש:

  • דרך ריח- שפשפו 2 או 3 טיפות של שמן לבנדר בכפות הידיים או בדיפיוזר, לאחר מכן השתמשו בשאיפות עמוקות כדי למשוך את הריח עד לבלוטת האמיגדלה, המחסן הרגשי במוח, להרגעה מיידית על הנפש והגוף אפשר שפשוף השמן בכפות הרגליים, ברקות ובפרקי הידיים.

  • דרך אמבט- ניתן למלא אמבט ולטפטף 2 טיפות או להכין מלח אמבט עם פרחי לבנדר יבשים:

5 כוסות מלח אנגלי גס

20 טיפות שמן לבנדר

1/4 כוס פרחי לבנדר מיובשים

1/2 כוס עלי ורדים מיובשים

* יוצקים מלח אנגלי לקערת זכוכית ומשתמשים בכף כדי לערבב ולשבור את כל הגושים.

* לטפטף פנימה 20 טיפות שמן לבנדר ולערבב היטב.

* מוסיפים פנימה את הפרחים היבשים ומערבבים.

* לאחסן בצנצנת זכוכית ובמקום יבש וחשוך.


חשוב!!! נטילת לבנדר עם תרופות מסוימות, כמו תרופות הרגעה, עלולה לגרום לבעיות נשימה ו/או ישנוניות רבה מדי. בנוסף, אם חווים תופעות לוואי כלשהן מהשימוש בשמן, כגון פריחה בעור, יש להפסיק את השימוש בשמן ולברר עם רופא.

bottom of page