top of page

ארומתרפיה

מהי ארומתרפיה

ארומתרפיה היא טיפול ריפוי הוליסטי שבו משתמשים בתמציות צמחים טבעיות לקידום הבריאות. הארומתרפיה משתמשת בשמנים אתריים ארומטיים על מנת לשפר את בריאות הגוף, הנפש והרוח, זה משפר את הבריאות הפיזית והרגשית כאחד.

השימוש בשמנים אתריים מהווה מרכיב חשוב ומוביל ברפואה המשלימה, השמנים נקלטים בגוף ונפלטים מתוכו בטבעיות רבה, מבלי להשאיר אחריהם רעלנים וללא תופעות לוואי, מה שהופך את השימוש בהם לעונג.


בעבר מלכים הוכתרו בשמן הטוב ואפילו טיהרו את בית המקדש במור, בלבונה ובבשמים, השימוש בשמנים אתריים לטיהור הגוף והנפש מוכר מזה 6000 שנים, אפילו אדם שנפגש בפעם הראשונה עם השמנים הנדיפים, יקלוט חיש מהר מה רב ערכם.


מה זה שמנים אתריים

שמנים אתרים מופקים מצמחים ריחניים כמו פרחים, עצים וכו', הם נדיפים ולכן הם מפיצים ריח של אותו צמח ממנו הוא יוצר, כל שמן נדיף מורכב מ-100 מרכיבים בממוצע. בעיקרון, מרבית השמנים מתומצתים על ידי זיקוק בקיטור, אך פירות הדר מופקים בלחיצה ופרחים עדינים על ידי הוצאה בהמסה.




הדרכים הטובות ביותר של שימוש בארומתרפיה:

  • אינהלציות- מומלץ נשימה, בעיות סינוסים וכאבי ראש.

  • אמבטיות- ארומטיים אמבטיות מצוינות לבעיות עור, בעיות במחזור דם, תסמינים נשימתיים, לחץ ומתח עצבים, נדודי שינה, שרירים, כאבי וסת.

  • קומפרסים- טוב חבורות, פצעים, כאבי שרירים וכאבים, כאבי מחזור, בעיות עור.

  • אידויי לפנים- מצוין לפתיחת סינוסים, כאבי ראש, כטיפול עור.

  • עיסוי- שמנים אתריים טהורים הם בערך פי 70 יותר מרוכז מאשר הצמח כולו וחדירתם לעור מאוד מהירה, חלק משמנים ממריצים את הדם ומקלים על שרירים כואבים וחלק מהשמנים מרגיעים ונותנים רוגע לנפש ולגוף.

  • אינהלציה- היא שיטה מצוינת שימוש עבור חשיפה מהירה וקלה אל בריפוי אנטי מיקרוביאליים אחרים של שמנים אתריים.

  • דפיוזר- ישנם סוגים שונים של מפזרים בשוק.


יתרונות וחסרונות של סוגי הדפיוזר:

1. הנר- בדרך כלל כלי חסין חום מים ושמנים אתריים, ופלטפורמה עמידה בחום שמחזיקה את הכלי לאורך נר קטן.

יתרונות: פשוטים מאוד לשימוש; מספק ניחוח רקע בהיר.

חסרונות: אינו מייצרים ריכוז חזק יתרונות טיפוליים.


2. החשמלי- קטן רפידות סופגות ממוקמות בתוך תא חימום עם אוורור המאפשר תרכובות ארומטיות להתאדות באוויר שמסביב. יתרונות: קל לשימוש; תחזוקה מינימלית; יכול לפזר שמנים עבים. חסרונות: נזקים מחממים כמה תרכובות ארומטיות.

3. אוויר קר- מערכת המשתמשת בלחץ האוויר הנוצר על ידי יחידת דחיסה כדי לאדות את שמנים אתריים המאפשר רק לחלקיקים הקטנים ביותר של שמן אתרי להימלט לאוויר. יתרונות: דיפוזיה החזקה ממקסם יתרונות טיפוליים בתנאי נשימה. חסרונות: מפזרים צריכים לנקות באופן קבוע. עוד שמנים צמיגים לא ניתן מתפזרים.




bottom of page